Przebieg szkoleń

Specyfika miejsca pracy w znaczącej liczbie sytuacji decyduje o tym, na jakie szkolenia się decydujemy. Ludzie, którzy pracują w szkolnictwie, szkolą się pod względem umiejętności dydaktycznych. Zapisują się na szkolenia, których tematem są metody pracy z uczniem zdolnym i wymagającym.



Tematyka szkoleń dla pracowników nauki jest w całości inna od tych szkoleń, którym interesują się np pracownicy laboratoriów. Dla nich zdecydowanie bardziej przydatne będzie szkolenie pomiary w laboratorium i inne związane z tą tematyką szkolenia. Dobieranie szkoleń w każdej sytuacji jest określone potrzebami i tym, co z danego szkolenia może wynieść ich uczestnik. Charakter szkoleń może być różny. W wielu przypadkach są to wykłady czysto teoretyczne. W bardzo wielu sytuacjach jednakże łączy się zajęcia teoretyczne z praktyką, bo tak najłatwiej jest sprawdzić to, czego nauczyliśmy się na szkoleniu. Od tego zależy także funkcjonalność szkolenia. Jeśli ktoś zapisuje się na szkolenie urządzenia w laboratorium, to zdecydowanie dodatkowo dowie się, jeżeli do takiego laboratorium zostanie zaprowadzony i o ile szczegółowo pokaże mu się, jak takie urządzenie funkcjonuje i do czego może być wykorzystane. To da mu zdecydowanie większą edukację niż np kwieciste i bardzo dokładne opisy urządzeń i specyfiku ich działania. Są również szkolenia, których przedmiotem jest tylko i wyłącznie przekazanie wiedzy teoretycznej. Szkolenie zmiany w normie ISO 17025 będzie odnosiło się jedynie do przedstawienia takich zmian. Wiedza z tego zakresu będzie miała charakter jedynie teoretyczny.
Sprawdź: szkolenie Laboratorium akredytowane - zarządzanie.