Decyzja o rebrandingu

Kiedy należy wymienić logo w firmie, pojawia się pytanie, kto to specjalistycznie zrobi. Spore firmy i korporacje mają swoich własnych grafików w wydziałach graficznych i kreatywnych, zatem przygotowaniem znaków logo zajmują się ci pracownicy. Mniejsze firmy muszą to powierzyć, bo nie mają na etacie zatrudnionego człowieka, który para się przygotowaniem grafik.



W przypadku rebrandingu logo firmy kreuje się od nowa razem z innymi materiałami reklamowymi, co zajmuje wiele czasu i jest również dosyć dużym kosztem.
W takim przypadku należy uprzednio zwerbować sobie osobę, która będzie zajmowała się takimi kwestiami, a najlepiej generalnie mieć kierownika projektu. Kierownik projektu będzie mógł takie rzeczy nadzorować i pomagać w przygotowaniu całego projektu. Bez wątpienia istotne ze względu na działanie firmy powinno być to, ażeby firma miała dobrze opracowany plan tego rebrandingu i żeby wiedziała, jak w konsekwencji powinien być zrealizowany. To nie jest takie proste. Czasem to wymaga realnie dużo pracy. Projektowanie logo trzeba rozpocząć od nowa i to także nie jest wcale takie łatwe. Logotyp, który był poprzednio, w pewnych sytuacjach dosłownie nie jest inspiracją. Nie chodzi o to, że się go przerabia, niemniej jednak zwyczajnie od nowa konstruuje się logo dla firmy. Przy czym logo firmy w nowej wersji musi być ciut inne, bez wątpienia musi nawiązywać do tej samej działalności i tej samej branży, ale powinno przekazywać inne wartości, jeżeli się zmieniły, albo mieć inną kolorystykę. W tym przypadku zróżnicowanie jest de fakto duże.
Warto sprawdzić: popatrz.