Systemy zarządzania treścią

Każda strona działa w oparciu o pewien system treści. Jasne jest, że osoba, która potrafi programować w różnorakich językach, będzie mogła przemieniać sobie treści na stronie we własnym zakresie, ale wszak większość z nas nie ma takich kwalifikacji i osoby, które nie są biegłe w językach programowania, potrzebują systemu do zarządzania tekstem. Sytem cms (z języka angielskiego - content management system) to nic innego, jak specjalny silnik strony, który pozwala nam na wykonywanie działań na tej stronie.




Chodzi tutaj o zmiany w różnorakich zakresie. Przykładowo chcemy dodać na swojej stronie treść do bloga online. Nie musimy zaczynać kodowania całej strony i jej wyglądu od nauki kodowania, a wystarczy nam wyłącznie otworzyć specjalny pulpit i tam wpisać tekst, a w późniejszym czasie kliknąć opublikuj. To jest właśnie pakiet cms. Jednym z najpopularniejszych systemów tego typu do zarządzania prostymi stronami i blokami jest Wordpress. Są także inne systemy, tj. np Jomla. Jednym z sytemów cms (z języka angielskiego - content management system) może być nawet w pewnym kontekście Prestashop. Część agencji reklamowych tworzy takie systemy zarządzania cms poświęcając własny czas dla swoich klientów. Oznacza to, że strony tworzone dla klientów nie są oparte na ogólnodostępnych silnikach, takich jak wyżej wspomniany Wordpress, a sytem cms (z języka angielskiego - content management system) jest po prostu wytworzony w danej firmie. Jest unikalny, dopracowany do potrzeb konkretnej klienteli i dostępny jedynie i wyłącznie dla klientów tej firmy. Ma on wiele zalet, niemniej jednak ma również wady w postaci niewielkiej sposobności rozbudowy.

Więcej: http://www.cms-zarzadzanie-trescia.creatino.eu